Jokainen kilpailutukseen – joko hankinnan tai toimittajan tiimissä – osallistunut tietää, että aiheeseen liittyvästä materiaalista muodostuu monesti hyvin pitkiä dokumenttilistoja. On tuotekuvauksia ja -määrittelyjä, vaatimuslistoja, piirustuksia, kaavioita ja ehtoliitteitä. Siis paljon tietoa jaettavaksi ja vastaavasti paljon aineistoa vastaanotettavaksi.

Jos kilpailutusmateriaalia toimitetaan puolin ja toisin sähköpostin välityksellä, on paketin pitäminen selkeänä hyvin haastavaa. Liitteet menevät erikoiseen järjestykseen ja tiedostojen looginen nimeäminenkin voi tuntua vaikealta. Entäpä jos hankintatiimissä huomataan, että alkuperäisiä specsejä tulee päivittää kesken kilpailutuksen? Tai jos toimittaja toteaa, että ensimmäinen tarjousliite olisi vaihdettava uuteen?

Noventian Sähköisellä Tarjouspyyntö -työkalulla hankintatiimin on helppo hallita kilpailutuksen materiaalia. Jaettavaa aineistoa voidaan täydentää ja päivittää kaikissa vaiheissa. Toimittajat näkevät jaetut liitteet selkeänä listana ja voivat aina turvautua siihen, että tuorein materiaali on työkalussa jaettuna. Vastavuoroisesti kilpailutukseen osallistuva toimittaja voi ladata tarjoukseensa kuuluvat liitteet helposti suoraan työkalussa hankintatiimin osoittamiin kohtiin.

Kuulostaa selkeältä, eikö totta? Kysy lisää, kerromme mielellämme!