Viimeisimmän asiakastyytyväisyyskyselymme perusteella voimme ylpeinä todeta, että palvelumme ja tuotteemme vastaavat asiakkaidemme odotuksia – ja monin paikoin jopa ylittävät ne!
”Kiitos asiakkaillemme luottamuksesta ja arvokkaasta palautteesta! Olemme erittäin iloisia ja ylpeitä erinomaisista tuloksista – ne kertovat, että suuntamme on oikea. Jatkamme työtämme samalla drivella varmistaaksemme, että asiakaskokemus pysyy jatkossakin huipputasolla.”
100% tyytyväisyys joustavuuteen
100% tyytyväisyys asiointi-ilmapiiriin ja asiakasvastaavan kanssa työskentelyyn
100% tyytyväisyys Noventian haluun kehittyä
Kartoitamme vuosittaisella asiakastyytyväisyyskyselyllä mm. yhteistyön sujuvuutta, ammattitaidon tasoa sekä Noventian sähköisten työkalujen käytettävyyttä. Tässä blogissa pureudumme tarkemmin kyselyn tuloksiin ja siihen, miten aiomme jatkossakin pitää tason korkealla.
Yhteenveto tuloksista
Työkalut, HelpDesk ja Ohjeet
Asiakkaat kokevat työkalut helppokäyttöisiksi ja saavansa tarvittaessa asiantuntevaa apua Helpparista. Olemme viime aikoina tuoneet työkaluun lisää mm. video-ohjeita. On hienoa nähdä, että tämän kautta käyttö on tuntunut entistä helpommalta ja arvosana on noussut noin viidellä prosenttiyksiköllä.
Toimintatapa, Yhteistyö, Asiointi-ilmapiiri
Asiakkaat kokevat, että Noventian asiakasvastaavilta saa vastaukset nopeasti, asiakasvastaavat esittelevät proaktiivisesti uusia asioita ja aina pyritään löytämään asiakkaan kannalta paras ratkaisu. Arvio nousi kolme prosenttiyksikköä ollen nyt huikeat 98%. Iso kiitos hyvästä asiointi-ilmapiiristä myös asiakkaillemme, teidän kanssanne on mukava tehdä asioita!
Ammattitaito, Osaaminen, Liiketoimintaymmärrys
Ammattitaidon osalta kasvua tuli noin viisi prosenttiyksikköä arvon ollessa nyt 94%. Kiitosta tuli erityisesti siitä, että erilaisia vaihtoehtoja ja ideoita käydään käytännönläheisesti yhdessä läpi. Asiakkaille osataan suositella erilaisia tapoja käyttää työkaluja riippuen heidän alakohtaisista tarpeistaan.
Tarjooma, Palvelut, Hinta
Tarjooma, palvelut ja hinta kategorian kysymysten perusteella on saatu kuuden prosenttiyksikön parannus edelliseen arvioon – vastaajat arvioivat hinta-laatu-suhteen olevan kohdillaan ja työkalujen tuovan selkeää liiketoimintahyötyä yritykselleen.
Jatkokehitystä asiakkaiden tarpeiden pohjalta
Asiakaspalautekyselyssä selvitämme numeeristen arvojen lisäksi tarpeita myös avoimilla vastauksilla. Niiden sekä päivittäin asiakkaidemme kanssa käytävien keskustelun pohjalta olemme tunnistaneet muutamia kehityskohteita.
Tänä päivänä Noventian toimittajahallinta tuodaan usein hankintatiimin lisäksi käyttöön myös muulle organisaatiolle. Toimialasta riippuen saattaa olla, että kentällä työskentelevien henkilöiden tulee pystyä löytämään tietoja tai vaikkapa myynti tarvitsee oman työnsä tueksi tietoa alihankkijoista. Intuitiivisuus ja käytön helppous ovat asioita, joita pyrimme edelleen parantamaan.
Noventiaan on viimeisen vuoden aikana tullut valtavasti lisää toimittajahallintaan liittyviä ominaisuuksia. Näitä jatkokehitetään yhteystyössä asiakkaidemme kanssa. Käyttäjäkunnasta on noussut kuitenkin myös hyviä ideoita tarjouspyyntötyökalun lisäpiirteisiin ja niitä tulemme myös viemään eteenpäin.
Erinomaiset tulokset innostavat meitä jatkamaan työtämme innolla. Haluamme kiittää asiakkaitamme luottamuksesta ja palautteesta – se on paras tapa saada asioita kehittymään toivottuun suuntaan. Jatketaan yhdessä kohti vieläkin parempia kokemuksia!
ps. Seuraavassa blogissa käymme läpi tunnistamiamme hankintatyökalujen megatrendejä ja niistä johdettuja kehityssuuntia. Edellä läpikäydyt asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset ovat hyvin linjassa siellä tunnistamiemme asioiden kanssa. Pysykää kuulolla!