Palvelut

Toimittajarekisteri

Noventiassa yrityksen kaikkien toimittajien tiedot saadaan yhteen keskitettyyn paikkaan. Tiedot voidaan kerätä toimittajilta, lisätä hankintatiimin toimesta tai tuoda integraatiolla muista lähteistä.

Toimittajakyselyt

Toimittajakyselyjen avulla voidaan helposti kerätä ja raportoida toimittajayrityksiin ja niiden toimintaan liittyvää tietoa.

Usein toimittajakyselyllä selvitetään esimerkiksi laatu- ja ympäristöasioita, vaatimustenmukaisuutta sekä kerätään tietoa vaikkapa sertifikaateista.

Toimittaja-arviot

Toimittaja-arvion avulla voidaan kerätä tietoa toimittajien suoriutumisesta. Arviointikyselyt voidaan rakentaa joustavasti tarpeen mukaan ja sisältö voi vaihdella esimerkiksi tyypillisestä Scorecard-arvioinnista laajempaan toimittaja-auditointiin. Työkalu mahdollistaa myös kategoriakohtaiset vertailut.

Sähköinen tarjouspyyntö

Sähköisellä tarjouspyynnöllä kilpailutusten tekeminen ja hallinnointi helpottuu. Valmiiden tarjouspyyntöpohjien käyttö säästää aikaa ja vaivaa. Prosessi on selkeä ja läpinäkyvä. Toimittajien vastaukset saadaan automaattisesti vertailukelpoisena raporteille.

Tarjouspyyntö on joustava ja soveltuu kaikenlaisiin hankintoihin.

Huutokaupat

Sähköinen huutokauppa on tehokas tapa hoitaa hintaneuvottelut.

Huutokauppa on tasapuolinen kaikille osallistujille ja mahdollistaa kaikkien päätöksentekoon vaikuttavien asioiden huomioimisen kokonaisvertailussa.


Sopimushallinta

Noventiassa hankintasopimusten tiedot löytyvät samasta paikasta muun kumppanitiedon kanssa.

Sopimusmassasta on helppo nähdä läpileikkauksena sopimusten avaintietoja, saada muistutuksia sekä pysyä ajantasalla sopimusten tilanteesta.

Lisäksi! Noventian sopimushallintaan on integroitu Citrus SopimusRobotti, joka mahdollistaa sopimuksen automaattisen laatimisen ja neuvottelun osapuolten kesken.

Usein kysytyt kysymykset

Työskentelee yrityksessänne hankintojen parissa sitten yksi tai satoja hankinnan ammattilaisia, auttavat työkalut teitä hoitamaan työnne entistä tehokkaammin ja helpommin.

Työkalut soveltuvat hankintatiimeille joustavasti toimialasta riippumatta. Asiakaskunnastamme löytyy niin globaaleja monikansallisia hankintaorganisaatioita kuin pienempiä paikallisia hankintatiimejä useilla eri toimialoilla.

Työkalujen avulla voidaan kilpailuttaa niin tuotteita, raaka-aineita kuin palveluja – mitä tahansa, mitä ollaan hankkimassa.

 Työkalut soveltuvat joustavasti erilaisiin tarpeisiin, pitkistä nimikelistauksista monimutkaisiin kokonaisuuksiin ja yksinkertaisesta tietojen keruusta innovatiivisiin palveluhankintoihin.

 

Aloitus onnistuu tarvittaessa hyvin nopeasti. Avaamme uudelle asiakkaalle oman tilin ja käyttö voi alkaa saman tien.

Halutessanne järjestämme lyhyen perehdytyksen työkalujen käyttöön. Laajemmissa käyttöönotoissa laadimme asiakkaan tiimin kanssa käyttöönottosuunnitelman aikatauluineen, jonka avulla varmistamme kattavan ja järjestelmällisen implementoinnin.

 

Ei ongelmaa – Noventia on hankintatiimin oma työkalupakki, eikä se käyttö aiheuta päällekkäistä työtä toiminnanohjausjärjestelmän (ERP) kanssa.

Halutessanne Noventia voidaan integroida toisiin järjestelmiin ja mahdollistaa tiedon liikkuvuus rajapintojen kautta, mutta käyttö on vaivatonta aloittaa täysin itsenäisenä ohjelmistona.

Aiempaa kokemusta sähköisestä hankinnasta ei tarvita. Hankinnan ihmiset tuntevat omat tehtävänsä – Noventian avulla niiden hoitaminen onnistuu aiempaa tehokkaammin.

Asiakas voi valita haluamansa palvelukokonaisuuden. Aloittaa voi vaikkapa vain yhden työkalun ja käyttäjän kanssa.

Palvelun hinta muodostuu asiakkaan valitseman palvelukokonaisuuden ja käyttäjämäärän perusteella.

Kiinnostuitko?

Sovitaan aika keskustelulle - kerromme mielellämme enemmän.