Palvelut

Ohjelmisto hankinnan ammattilaisille

Noventia on helppokäyttöinen pilvipalvelu, joka sujuvoittaa työskentelyä hankintojen parissa. Hankintatiimin arjen tehtävät voidaan hoitaa tehokkaammin ja selkeämmin. 

Tehokkuutta

Strategisen hankinnan ja toimittajahallinnan prosessit ovat entistä paremmin hankintatiimin hallinnassa. Koko tiimi voi osallistua yhteisten tehtävien hoitamiseen.

Ajansäästöä

Yrityksen kaikkien toimittajien tiedot saadaan yhteen keskitettyyn paikkaan. Tiedonvaihto hankintatiimin ja toimittajien välillä on palvelun avulla sujuvaa.

Tiedonhallintaa

Tiedot voidaan kerätä palveluun toimittajilta, lisätä hankintatiimin toimesta tai tuoda integraatiolla muista lähteistä. Data on hankintatiimin saatavilla, aina ajan tasalla ja läpinkäyvästi.

Käyttöönotto on nopeaa ja vaivatonta. Työkalujen hyödyntäminen voidaan aloittaa heti, kun yritystili on luotu. Järjestämme perehdytyksen työkalujen käyttöön asiakkaan tarpeen mukaan.

Ota yhteys Noventiaan

Asiantuntijamme kertovat vaihtoehdoista ja auttavat valitsemaan oikeanlaiset työkalut.

Yritystilin alustus

Avaamme uuden yritystilin. Asiakkaan toiveiden mukaisesti työkaluun voidaan luoda valmiit kilpailutuspohjat ja visuaaliset personoinnit sekä alustaa toimittajayritysten perustiedot.

Työkalujen käyttö

Työkalujen käyttö voi alkaa. Järjestämme hankintatiimille koulutusta tarpeen mukaan. Noventian Helpdesk palvelee mahdollisissa kysymyksissä käytön aikana.

Työkalut

Noventian ohjelmistokokonaisuus muodostuu strategisen hankinnan, sopimushallinnan ja toimittajahallinnan työkaluista. Voit valita käyttöösi juuri sinulle sopivat työkalut.

Sähköinen tarjouspyyntö

Työkalulla voidaan luoda selkeät tarjouspyynnöt, kutsua osallistujat vastaamaan ja analysoida saatuja tarjouksia helposti. Ostaja voi seurata tarjoajien etenemistä läpinäkyvästi ja hallita kilpailutuksen aikatauluja. Työkalu on helppokäyttöinen ja soveltuu kaikenlaisiin hankintoihin.

Sähköinen huutokauppa

Huutokauppa-työkalulla voidaan järjestää sähköinen hintaneuvottelu ennalta päätetystä kokonaisuudesta. Ostaja määrittelee hankinnan kohteen ja valitsee hyväksymänsä tarjoajat. Tarjoajat osallistuvat anonyymisti annettuna ajankohtana. Työkalu säästää aikaa ja tehostaa hintaneuvotteluvaihetta, sillä ostaja on arvioinut kaikki päätöksentekoon vaikuttavat kriteerit ja eroavaisuudet ennalta. Näin varmistetaan kilpailun tasapuolisuus toimittajien välillä.

Hankintasopimusten hallinta

Uuden hankintasopimuksen tiedot voidaan tallentaa työkaluun. Näin kaikki kumppaniin liittyvät sopimukset, kuten toimitus- ja puitesopimukset sekä salassapitoon liittyvät sopimukset ovat helposti tarkistettavissa koko hankintatiimille. Sopimuksille voidaan asettaa vastuuhenkilöt ja automaattiset muistutukset umpeutumisesta. Helppo raportointi luo läpileikkauksen sopimusten avaintietoihin.

Toimittajakyselyt

Toimittajakyselyjen avulla voidaan kerätä ja raportoida toimitusketjun kumppaniyrityksiin liittyviä tietoja. Olipa kyse sitten ympäristö- tai vastuullisuusasioihin, laatujärjestelmiin tai vaikkapa sertifikaatteihin liittyvistä seikoista, voidaan toimittajakyselyllä selvittää kumppaneiden tilanne läpinäkyvästi. Työkalu mahdollistaa toimitusketjun tehokkaan hallinnan. Koko hankintatiimin on helppo seurata, mitkä yritykset täyttävät kumppaneille asetetut vaatimukset.

Toimittaja-arviot

Toimittaja-arvion avulla seurataan kumppanin suoriutumista. Arviointi voidaan rakentaa joustavasti oman tarpeen mukaan ja sen sisältö voi vaihdella lyhyestä scorecard-arvioinnista laajaan toimittaja-auditointiin. Vastaajina toimivat esimerkiksi oman yrityksen tuotannon, laadunvalvonnan tai hankinnan yhteyshenkilöt. Työkalu mahdollistaa toimittajayhteistyön aidon kehittämisen muodostetun datan perusteella.

Usein kysytyt kysymykset

Työskentelee yrityksessänne hankintojen parissa sitten yksi tai satoja hankinnan ammattilaisia, auttavat työkalut teitä hoitamaan työnne entistä tehokkaammin ja helpommin.

Työkalut soveltuvat hankintatiimeille joustavasti toimialasta riippumatta. Asiakaskunnastamme löytyy niin globaaleja monikansallisia hankintaorganisaatioita kuin pienempiä paikallisia hankintatiimejä useilla eri toimialoilla.

Työkalujen avulla voidaan kilpailuttaa niin tuotteita, raaka-aineita kuin palveluja – mitä tahansa, mitä ollaan hankkimassa.

 Työkalut soveltuvat joustavasti erilaisiin tarpeisiin, pitkistä nimikelistauksista monimutkaisiin kokonaisuuksiin ja yksinkertaisesta tietojen keruusta innovatiivisiin palveluhankintoihin.

 

Aloitus onnistuu tarvittaessa hyvin nopeasti. Avaamme uudelle asiakkaalle oman tilin ja käyttö voi alkaa saman tien.

Halutessanne järjestämme lyhyen perehdytyksen työkalujen käyttöön. Laajemmissa käyttöönotoissa laadimme asiakkaan tiimin kanssa käyttöönottosuunnitelman aikatauluineen, jonka avulla varmistamme kattavan ja järjestelmällisen implementoinnin.

 

Ei ongelmaa – Noventia on hankintatiimin oma työkalupakki, eikä se käyttö aiheuta päällekkäistä työtä toiminnanohjausjärjestelmän (ERP) kanssa.

Halutessanne Noventia voidaan integroida toisiin järjestelmiin ja mahdollistaa tiedon liikkuvuus rajapintojen kautta, mutta käyttö on vaivatonta aloittaa täysin itsenäisenä ohjelmistona.

Aiempaa kokemusta sähköisestä hankinnasta ei tarvita. Hankinnan ihmiset tuntevat omat tehtävänsä – Noventian avulla niiden hoitaminen onnistuu aiempaa tehokkaammin.

Asiakas voi valita haluamansa palvelukokonaisuuden. Aloittaa voi vaikkapa vain yhden työkalun ja käyttäjän kanssa.

Palvelun hinta muodostuu asiakkaan valitseman palvelukokonaisuuden ja käyttäjämäärän perusteella.

Kiinnostuitko?

Sovitaan aika keskustelulle - kerromme mielellämme enemmän.