Sähköistä hankintasi –

Säästä aikaa ja rahaa!

Jokaiselle hankinnan parissa toimivalle

Hankintojen parissa työskentelevät ihmiset ovat kiireisiä. Haasteena on usein tarjouspyyntöjen yhtäaikaisen pyörittämisen ja isojen aineistojen vertailun työläys, toimittajatietojen hallinnoinnin haasteet ja aikaavievät hintaneuvottelut toimittajien kanssa. Jostain pitäisi löytyä aikaa toimittajayhteistyön kehittämisellekin.

Noventian hankinnan ammattilaisille suunnitellut työkalut helpottavat elämääsi monin tavoin. Saat tiedot yhteen keskitettyyn paikkaan. Kaikki tehty työ tallentuu ja sitä voi hyödyntää jatkossa. Koko hankintatiimillä on yksi yhteinen työtila, josta tiedot löytyvät. Työlään sähköpostikirjeenvaihdon ja epämääräisten kansiorakenteiden sijaan tämän päivän tapa hallinnoida yrityksen toimittajia, kilpailutuksia ja sopimuksia on tehokkaan sähköisen palvelun kautta.

NOVENTIAN SÄHKÖISEN HANKINNAN TYÖKALUT SÄÄSTÄVÄT AIKAA JA RAHAA

Ostaja törmää tyypillisesti näihin haasteisiin

  • uudet potentiaaliset toimittajat soittavat, tiedot kirjoitetaan paperille ja hankinnan tullessa ajankohtaiseksi tieto ei löydy mistään
  • sopimuskauden umpeutuminen tulee yhtäkkiä – jatketaan vanhalla mallilla toistaiseksi
  • kiire – aika menee operatiivisiin töihin eikä ehditä  kilpailuttaa kuin kriittisimmät hankinnat
  • tiedot toimittajayhteistyöstä ovat vastuuhenkilöiden sähköpostissa, verkkolevyllä, kansioissa jne.

Noventian tarjoamat mahdollisuudet

  • sekä nykyisten että potentiaalisten toimittajien tiedot saadaan kerättyä yhteen keskitettyyn rekisteriin toimittajien syöttämänä
  • sopimushallinnan kautta saadaan muistutukset umpeutuvista sopimuksista valittujen oston henkilöiden sähköpostiin
  • sähköinen tarjouspyyntö helpottaa tarjouspyyntöjen tekemistä ja hallinnointa – aikaa ja rahaa säästyy!
  • toimittajakyselyt ja -arviot löytyvät yhdestä keskiteystä paikasta, josta kaikki toimittajien parissa työskentelevät voivat ne löytää

NOVENTIALTA TYÖKALUT TOIMITTAJAHALLINTAAN, KILPAILUTUKSEEN JA SOPIMUSHALLINTAAN

Hyödyt ostolle

  • Helpotusta rutiinihommiin
  • Automatisoidut vertailut ja raportit
  • Kilpailutusprojektien hallinnoinnin helpottuminen
  • Ajantasaiset tiedot
  • Automaattiset muistutukset
  • Yhteinen työtila

Hyödyt johdolle

  • Läpinäkyvyys
  • Raportoitavuus
  • Vastuullisuusseuranta
  • Sopimusten hallinta
  • Yhteinen työtila

Hyödyt toimittajalle

  • Mahdollisuus listautua toimittajarekisteriin
  • Ajantasaiset tiedot (piirustukset, spesifikaatiot, kuvat) yhdessä keskitetyssä paikassa
  • Hyvin muotoillut ja rakenteellisesti selkeät tarjouspyynnöt ja kyselyt
  • Raportit omista vastauksista tallennettavissa omaan arkistoon

HETI KÄYTETTÄVISSÄ

EI RASKAITA ILMPLEMENTOINTIPROJEKTEJA

Helppoa ja nopeaa

Palvelu on otettavissa käyttöön samantien – perustetaan käyttäjätili ja projektien tekeminen voi alkaa heti. Perusasetukset on tilissä valmiina. Asiakaskohtaisia kilpailutus- ja viestipohjia sekä erilaisia asetuksia voidaan lisätä vähitellen joko avustuksellamme tai omatoimisesti. Työkalujen käyttö ei vaadi aikaavieviä koulutuksia, eikä aiempaa kokemusta sähköisten työkalujen käytöstä. Autamme mielellämme alkuun, ammattitaitoinen Help Deskimme neuvoo tarvittaessa tehokkaimmat toimintatavat. Tarjolla on myös kirjalliset ja videomuotoiset käyttöohjeet. Hyödyt alkavat kertyä heti, kun palvelu on otettu käyttöön. Jo ensimmäinen kilpailutus säästää aikaa ja vaivaa. Projektien toistuessa aiemmin tehtyä työtä on helppo hyödyntää. Yhteinen työtila, josta löytyvät kaikki nykyiset ja potentiaaliset toimittajat sekä heihin liittyvät olennaiset tiedot, tuo tehokkuutta. Työkalut mahdollistavat tehokkaat kilpailutukset, toimittajatietojen hallinnan keskitetysti, toimittajayhteistyön kehittämisen ja paljon muuta.

Helpotamme hankinnan hommia!