Ratkaisuja hankinnan arkipäivän haasteisiin
Noventia-ohjelmisto on verkon välityksellä käytettävä palvelu hankinnan ammattilaisille
Ohjelmiston työkalut tarjoavat tehokkaan tavan hoitaa hankintatyöhön kuuluvia tehtäviä kilpailutusten, toimittajahallinnan ja hankintasopimusten hallinnan parissa. Työkalut ovat helppokäyttöisiä ja ne soveltuvat joustavasti hankintatoimen töihin yrityksen toimialasta riippumatta.
Ohjelmisto tarjotaan pilvipalveluna, joten tehtävien hoitaminen onnistuu helposti Internetin välityksellä. Hankintatiimin muodostama tieto tallentuu automaattisesti virtuaaliseen työtilaan oman yrityksen käyttäjien hyödynnettäväksi.
Tehokkuutta hankinnan tehtäviin
![]() |
Toimittajatiedot keskitetystiOhjelmiston avulla yrityksen kaikkien toimittajien tiedot saadaan keskitetysti yhteen paikkaan. Tiedot voidaan kerätä toimittajilta itseltään, ylläpitää hankintatiimin toimesta tai integroida muista lähteistä.
|
![]() |
Tehokasta toimittajahallintaaOhjelmisto auttaa muodostamaan selkeän tilannekuvan toimittajakunnasta. Toimittajien soveltuvuutta ja yhteisön kehitystä voidaan kartoittaa helposti ja joustavasti omien tarpeiden mukaan. Kumppanien suorituskykyä voidaan seurata tehokkaiden sisäisten arviointien avulla.
|
![]() |
Sopimustilanne haltuunMyös hankintasopimusten tiedot voidaan tallentaa muun kumppanitiedon yhteyteen. Näin ratkaisulla saadaan selkeä läpileikkaus hankintasopimusten kokonaistilanteesta. Työkalu muistuttaa päättyvistä, helpottaa ajantasaista raportointia ja auttaa löytämään mahdolliset puutteet isostakin sopimuskannasta.
|
![]() |
Selkeyttä kilpailutuksiinOhjelmisto tarjoaa selkeän tavan edetä kilpailutustilanteissa aina alkuvaiheen kartoituksista lopullisiin hintaneuvotteluihin asti. Työkalut ovat hyvin joustavia ja soveltuvat niin palveluiden, urakoiden, raaka-aineiden kuin vaikkapa varaosienkin kilpailutuksiin – hankinnasta vastaava tiimi tai henkilö tuntevat oman kilpailutuksensa sisällön ja työkalu tukee kilpailutuksen toteutuksessa. Tutut kilpailutukset voidaan hoitaa tehokkaammin ja aikaa säästäen. |
Palvelu on heti käytettävissä
Helposti alkuun
Aloittaminen hoituu hyvin helposti – avaamme asiakasyritykselle oman tilin, jonka jälkeen käyttö voidaankin jo aloittaa vaikkapa toimittajahallinnan tai kilpailutusten parissa.
Työkalut ovat hyvin helppokäyttöisiä. Aiempaa kokemusta sähköisestä hankinnasta ei tarvita. Ohjelmisto auttaa työskentelemään omien tehtävien parissa entistä tehokkaammin.
Mikäli kuitenkin käytön alkuvaiheessa haluaisit yhdessä ideoida, kuinka sähköisen hankinnan parhaat käytännöt voivat auttaa juuri sinun yritystäsi, ovat Noventian asiakaspalvelijat mielellään apuna. Myös ammattitaitoinen Helpdeskimme palvelee myöhemmin työkalun käyttöön liittyvissä kysymyksissä.