Services

A Solution for Sourcing Professionals

Noventia on helppokäyttöinen pilvipalvelu, joka sujuvoittaa työskentelyä hankintojen parissa. Hankintatiimin arjen tehtävät voidaan hoitaa tehokkaammin ja selkeämmin. 

Tehokkuutta

Strategisen hankinnan ja toimittajahallinnan prosessit ovat entistä paremmin hankintatiimin hallinnassa. Koko tiimi voi osallistua yhteisten tehtävien hoitamiseen.

Ajansäästöä

Yrityksen kaikkien toimittajien tiedot saadaan yhteen keskitettyyn paikkaan. Tiedonvaihto hankintatiimin ja toimittajien välillä on palvelun avulla sujuvaa.

Tiedonhallintaa

Tiedot voidaan kerätä palveluun toimittajilta, lisätä hankintatiimin toimesta tai tuoda integraatiolla muista lähteistä. Data on hankintatiimin saatavilla, aina ajan tasalla ja läpinkäyvästi.

Käyttöönotto on nopeaa ja vaivatonta. Työkalujen hyödyntäminen voidaan aloittaa heti, kun yritystili on luotu. Järjestämme perehdytyksen työkalujen käyttöön asiakkaan tarpeen mukaan.

Ota yhteys Noventiaan

Asiantuntijamme kertovat vaihtoehdoista ja auttavat valitsemaan oikeanlaiset työkalut.

Yritystilin alustus

Avaamme uuden yritystilin. Asiakkaan toiveiden mukaisesti työkaluun voidaan luoda valmiit kilpailutuspohjat ja visuaaliset personoinnit sekä alustaa toimittajayritysten perustiedot.

Työkalujen käyttö

Työkalujen käyttö voi alkaa. Järjestämme hankintatiimille koulutusta tarpeen mukaan. Noventian Helpdesk palvelee mahdollisissa kysymyksissä käytön aikana.

Työkalut

Noventian ohjelmistokokonaisuus muodostuu strategisen hankinnan, sopimushallinnan ja toimittajahallinnan työkaluista. Voit valita käyttöösi juuri sinulle sopivat työkalut.

eRFX

Työkalulla voidaan luoda selkeät tarjouspyynnöt, kutsua osallistujat vastaamaan ja analysoida saatuja tarjouksia helposti. Ostaja voi seurata tarjoajien etenemistä läpinäkyvästi ja hallita kilpailutuksen aikatauluja. Työkalu on helppokäyttöinen ja soveltuu kaikenlaisiin hankintoihin.

Sähköinen huutokauppa

Huutokauppa-työkalulla voidaan järjestää sähköinen hintaneuvottelu ennalta päätetystä kokonaisuudesta. Ostaja määrittelee hankinnan kohteen ja valitsee hyväksymänsä tarjoajat. Tarjoajat osallistuvat anonyymisti annettuna ajankohtana. Työkalu säästää aikaa ja tehostaa hintaneuvotteluvaihetta, sillä ostaja on arvioinut kaikki päätöksentekoon vaikuttavat kriteerit ja eroavaisuudet ennalta. Näin varmistetaan kilpailun tasapuolisuus toimittajien välillä.

Hankintasopimusten hallinta

Uuden hankintasopimuksen tiedot voidaan tallentaa työkaluun. Näin kaikki kumppaniin liittyvät sopimukset, kuten toimitus- ja puitesopimukset sekä salassapitoon liittyvät sopimukset ovat helposti tarkistettavissa koko hankintatiimille. Sopimuksille voidaan asettaa vastuuhenkilöt ja automaattiset muistutukset umpeutumisesta. Helppo raportointi luo läpileikkauksen sopimusten avaintietoihin.

Supplier Questionnaires

Toimittajakyselyjen avulla voidaan kerätä ja raportoida toimitusketjun kumppaniyrityksiin liittyviä tietoja. Olipa kyse sitten ympäristö- tai vastuullisuusasioihin, laatujärjestelmiin tai vaikkapa sertifikaatteihin liittyvistä seikoista, voidaan toimittajakyselyllä selvittää kumppaneiden tilanne läpinäkyvästi. Työkalu mahdollistaa toimitusketjun tehokkaan hallinnan. Koko hankintatiimin on helppo seurata, mitkä yritykset täyttävät kumppaneille asetetut vaatimukset.

Supplier Evaluations

Toimittaja-arvion avulla seurataan kumppanin suoriutumista. Arviointi voidaan rakentaa joustavasti oman tarpeen mukaan ja sen sisältö voi vaihdella lyhyestä scorecard-arvioinnista laajaan toimittaja-auditointiin. Vastaajina toimivat esimerkiksi oman yrityksen tuotannon, laadunvalvonnan tai hankinnan yhteyshenkilöt. Työkalu mahdollistaa toimittajayhteistyön aidon kehittämisen muodostetun datan perusteella.

FAQ

Whether you have one or hundreds of sourcing professionals working in your company, the tools help you do your work more efficiently and more easily.

The tools are suitable for sourcing teams, regardless of the industry. Our customers are global multinational companies and smaller local sourcing teams in various fields.

With the help of the tools, any kinds of tendering projects can be done, for example products, raw materials and services can be tendered.

 The tools are flexible and suitable for various needs, from long item lists to complex sourcing projects and from simple data collection to innovative service procurement.

 

It is possible to start using the tools quickly. We open a new customer's account and usage can begin right away.

If needed, we will organize a short introduction to the use of the tools. In larger implementations, we prepare an onboarding plan with the customer's team to ensure a comprehensive and systematic implementation.

 

No problem – Noventia is the sourcing team's own toolkit, and its use does not cause duplicate work with the ERP system.

It is possible to integrate Noventia to other systems easily, but starting to use Noventia as a stand alone tool is effortless.

No previous experience in eSourcing is required. Those who work in sourcing know their own tasks - with Noventia, they can handle them more efficiently.

The customer can choose the service package they want. It is possible to start with just one tool and one user.

The price of the service is based on the selected tools and number of users.

Interested in learning more?

Book a meeting with us. We would love to hear your ideas on how to enhance sourcing activities and find out if we can help.